.:penyewa:.

Love of Life

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 30, 2012

Doorgift

Assalamualaikum wbt...

bile bercakap pasal doorgift ni...macam benda muncul dalam kepala otak...pening kepala nak bagi ape...kejap-kejap nak bagi yang ni, kejap-kejap nak bagi yang tu...tak bagi nanti orang cakap kite kedekut...padahal makan kite bagi free,doorgift pon nak kena bagi...hahahahaha...maen-maen je...nanti bagi hadiah best-best ea kat pengantin???=P

idea asal aku nak bagi kat tetamu something yang dorang akan simpan dan tak memerlukan goodie bag...sebab kat situ dah jimat duet dari beli goodie bag...kalau bagi bag besar, nak kena isi banyak...hahahaha...bagi bag kecik orang cakap berkira...padahal lepas makan isi dalam bag tu orang buang jugak bag nye..membazir je...

selepas aku menjalankan uji kaji dengan bantuan google, aku dapat idea nak bagi tetamu jar comel with some candy inside...tapi bile survey-survey harga jar tu, mahal le pulak....kecewa dah kat situ...then, decide nak beli goodie bag...dan isi la segala macam mak nenek dalam tu...yang tu dah biasa sangat kan??lau bagi jar tu, kat kampung aku orang jarang buat...nampak rare dan exclusive sikit...hahahaha...kawen pon budget-budget...biar murah asal bergaya...hahahaha

bile aku balik johor lepak uma ayah aku,my stepmother ajak jenjalan tengok barang kawen...aku pon laju jela bersiap....akhirnye, aku berjaya jumpe jar yang aku nak tu dengan harga yang best....ape lagi...aku suh en.tunang kol...kitorang bincang-bincang jap,dan dia setuju...akhirnya aku berjaya membeli jar tersebut untuk bagi kat tetamu nanti...puas hati, perut dan limpa aku...hahaha

jar comel tersebut
yeay...nanti da bawak balik perak boleh la aku decorate sikit-sikit...comel kan???suke-suke...tak payah nak beli goodie bag da..tinggal isi je balang tu,then boleh bagi kat tetamu dah...jimat masa dan belanja....tetamu pon boleh guna pakai balik jar ni...tak membazir dan menyelamatkan bumi....hehehehe...tu je nak citer...ape isi die, kalau nak tau tunggu lepas majlis nanti...daa...

7 comments:

piejah said...

sayang, mase kenduri belah asben aku pun bagi nie.. senang! tayah goodie bag bagai..

hana said...

wei..
ak nk ni juga...
x kire...

puan anis said...

kassim: yeay...da xpening kepala da..kan b???hehehe

piejah: senang kan sayang kan??isi je candy 3,4 biji selesai..hahaa

hana: semua kau nak kan???amik la...hehehe

Safinah said...

akak p0n survey mahal gak.. dpt jumpa p0n rm 1/sebejik.. ehehhee... smp ke johor beli...

Mr and Ms bOZhiCkA said...

Saya pun searching kat sine door gift jar nih, tapi kat sarawak mahal sangat, huhu.. anyway since kite sama2 b2b, kongsi2 ye tentang persiapan kawen..hehe.. feel free follow my blog bojailuvicka.blogspot.com

puan anis said...

k.fiena: yg anis jumpe pon rm1 sebiji kak..hehehehe...ok la...

icka:hahaha...follow already dear...ok...will share...=)

Mr and Ms bOZhiCkA said...

Thank you dear...heee