.:penyewa:.

Love of Life

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 12, 2011

...haircare...

Assalamualaikum..wbt..

hello..hello...
hari ni aku nak citer sket pasal 'haircare'...
or dalam bahasa melayunye penjagaan rambut...
yela...aku ni bukan la pakar ke,ape ke...
doktor kepada rambut pown bukan...(ade ke ea??)
tapi just nak share ngan korang la ape yg aku taw sket...
so,before ni..aku mempunyai masalah dengan rambut aku ni..
yela rambut cantik xbapew nak sehat la kata pakar...hehehe..
before ni rambut aku memang banyak gilew la gugur...
boleh dikatakan dalam sehari tu ada la lebih seratus helai rambut aku gugur..
on that time,aku guna shampoo and perapi Pantene Smooth and Silky...

ha...aku guna shampoo ni la dulu...

konon nak bagi rambut lembut bak sutera la kan???
tapi rambut aku gugur...maybe xsesuai ngan rambut aku kot...
so..aku tukar pulak pakai shampoo L'oreal Paris Total Repair 5...
korang taw x???ala...yang aku Aishwarya Rai jadi model tue..


ha...yang ni la aku guna skang..
 aku sangat merekomenkan korang untuk guna syampoo ni...
siyesly...shampoo ni sangat bagus ok???
tapi tak taw la ngan korang...bagi aku syampoo ni bagus...
after a week je korang da ley lihat perubahan pada rambut korang..
aku tak tipu taw...
rambut aku yang before ni kering and kusam jadi best sangat...
korang dapat ase yang rambut korang become smoother...
bukan tu jew,masalah rambut gugur aku yang hampir botak tu pown settle...
and aku jugak menggunakan L'oreal Leave on Hair Conditioner Nutri-Gloss...
yang ni jenis spray..botol wane pink
korang sembur je kat rambut korang after mandi or even masa rambut da kering...
siyes wa cakap sama lu,lu akan rasa rambut lu ringan beb!!!
xcaya lu try arr dulu...
memang rambut akan jadi ringan and tak kusut...
kalau korang menghadapi masalah yang sam cam aku,ley la guna shampoo ni..
jangan la guna shampoo jew...
li la whole set...
yela,rambut kan mahkota wanita...am i rite??
ada banyak cara utk korang jaga rambut selain just guna shampoo...
if rambut panjang,korang jangan la ikat rambut tu kuat sgt...
that's one reason yg menyebabkan rambut korang putus and jadi cabang2...
other than that,korang kene guna minyak rambut or vitamin..
those will help to improve kekuatan rambut korang so that tak senang putus or gugur ke bumi....
ni jela tips-tips yang dapat aku bagi...
if ade yang kurang,korang tolong la tambahkan eyh???
yela,macam aku cakap..aku bukan pakar...
law ade pape lagi yg aku tahu,akan aku tambah and share kan dengan korang..
kalau korang ada tips yang lagi bagus,korang share la ngan aku eyh??
ok...see u soon...
thanx for reading this entry....

No comments: