.:penyewa:.

Love of Life

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 8, 2011

kejelitaan adalah hak milik setiap insan

Assalamualaikum...wbt...

kami tak cantik..comel jew...=D


malam ni aku bosan...tak taw nak buat ape...
yela...final practical subjek membunuh tu da lepas...
ALHAMDULILLAH...
boleh la tarik nafas sikit..terasa seperti bernyawa semula...
tadi aku baca blog member aku...
blog si hana ni la...dia buat entry sal betapa pompuan obses ngan kecantikan...
law korang nak baca,boleh klik kat nama dia...
aku da link kan da...
aku setuju ngan ape yg dia tulis tu...
cantik tu subjektif....aku sendiri pon suka cantik..
sape yang tak suka jadi cantik kan???
tapi aku tak de lah sampai nak obses...
yela...kejelitaan adalah hak milik setiap insan..
korang taw tak sal quotes tu??
jangan cakap tak taw...
femes wooo quotes tuh...
tapi...manusia ni kan??
law orang cantik lebih sikit dari dia...
mula la nak dengki...mula nak kutuk belakang2...
asal la pulak korang nak jeles ngan dia...
bagi aku..law korang ase dia cantik...let her be..boleh??
law dia cantik sebab pakai lens,biar la dia...
lens dia ada kacau korang ke??tak de kan??
law dorang cantik pakai selendang...biar la dia pakai...
bukan dia pakai selendang tu dia bogel pon..
law korang nak pakai pon,pakai jela...
law korang ase cantik bila pakai sesuatu yang orang laen tak pakai tu...
pakai jela...just be confident and be yourself..
each person has their own right to be beauty...am i rite???
tapi, xpayah la sampai nak mekap tebal2 lak kan...
seperti ape yg member aku tulis la...
but sometimes....law cantik tapi hati tak cantik pon tak best jugak..
biar la tak cantik pon..asal hati baik...kan??
inner beauty is the most important thing....
tapi law luar cantik...dalam pon cantik...tu memang pakej lengkap la...
tak kesah la korang cantik ke..hensem ke...yang penting...hati mesti baik..ok??
actually..bagi aku...dalam dunia tak de orang yang tak cantik...
sebab Allah dah ciptakan manusia sebaik-baik kejadian..
so,setiap manusia di dunia ni cantik...
so,for me...all of u have ur own beauty...
so law korang ase korang tu tak cantik..korang silap la...
u are beautiful my friend...
so confident ngan diri sendiri...
law nak tambah sikit bagi lagi cantik..tambah je...
yang penting yakin untuk bawak diri tu...
tapi jangan sampai lebih-lebih lak...
nanti member korang pon dah tak kenal korang..hahaha
till then..chow!!!

6 comments:

hana said...

lalalalala~..
ni kire sambungan entry aku la ni???muahaha..

puan anis said...

@hana
ni kira kolaborasi antara kite la ni..hahahahaha

anna al saiburi said...

everyone deserve to be beutifull ! but in your own way (:

puan anis said...

@anna al saiburi
betol tu syg....sangat setuju...=)

anna al saiburi said...

@misz anis kamu mungkin x dikurniakan badan ideal potongan gitar ! anda mungkin mustahil untuk memakai saiz lapan ! kamu mngkin rendah n brkaki pndek n trtnya2 adakah spasang stilleto mmpu mmberikn ilusi kaki supermodel yg dhajati ! tetapi kata kunci dsini : NEVER BE AFRAID TO BE YOURSELF ! AND NEVER BEING AFRAID TO BE REMEMBERED FOR BEING YOURSELF (: prcyala ! ap yg kurang pda diri kamu itulah ikonik,unik n mmbtkn kami diingati ! ratusan katalog n jurnal fesyen boleh dilambakan ke meja utk djadikan inspirasi . . namun !yg pnting dsini adlah pintaran kita mngolahknnya mngikut gaya trsndri ! bkn krn kamu harus mniru yg itu2 n brangan mnjadi satu mnusia lain yg bkn diri kamu ! RAIKAN DIRI KAMU dlm acuan yg mmpu n realistik n tdak plastik ! Krn ANDA ADALAH ANDA ! (:

puan anis said...

@anna al saiburi
thanx syg...<3