.:penyewa:.

Love of Life

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 29, 2011

follow the flow~

Assalamualaikum wbt....

ade orang cakap, bile kite nak buat sesuatu,kite kena berani tanggung risiko...yela, bile satu kaki kite dah melangkah ke hadapan, kite kena teruskan perjalanan kite tu...bile kite patah balik, da tak de makna da semua tu sebab kite tak boleh nak undurkan masa tu semula...sebab tu bile kite dah buat keputusan, kite kena fikir baik buruk setiap keputusan yang kite dah buat tu...betol tak???yela, kite ni manusia...mana la kite nak tahu ape yang mungkin terjadi pada masa depan..semua tu kan Allah yang tentukan...laen la law doremon tu betol-betol wujud..kite ley gak tanya die apa akan jadi kat kite di masa hadapan....hahaha...

sama macam perasaan jugak la...mungkin sekarang hidup kite ceria..penuh dengan bunga-bunga cinta kata orang...orang yang kata ye..bukan aku yang kata....tapi kite tak tahu masa depan nanti perasaan kite macam mana kan???manusia ni kan sentiasa berubah...kite tak tahu sama ada pasangan kite tu still sayang and cintakan kite ke tak...maybe we keep on holding to love that person..but if their feeling that have change, what can we do???sebab tu aku cakap, once u have step forward, u must be brave enough to take the risk of ur future....as for me, i just follow the flow..i know the risk, but i hope that i could undergo the risk that have been fated for me...dan aku berharap perasaan aku dan si dia tak kan pernah berubah antara kami....aku berharap yang kitorang mampu nak tangani setiap halangan dan masalah ni bersama...sebab aku takut dengan dunia zaman sekarang...berkahwin hanya untuk bercerai..padahal bercinta bagai nak rak 5,6 tahun, but once they get married its only can be protected not even for a year....aku nak jadi macam orang dulu-dulu...berkahwin and kekal sampai mati...

aku tak nak ape yang terjadi pada orang disekeliling aku, terjadi pada aku...aku tak nak anak-anak aku nanti hidup tanpa kasih sayang yang cukup dari kedua-dua ibu bapa dorang..cukup la aku sendiri yang lalui pahit maung hidup macam tu..aku tak nak anak-anak aku nanti rasa benda tu semua...tu janji aku pada diri sendiri..gile la, aku bercakap sal anak-anak tu...hahahaha..well, we need to have planned of our future kan???so, for now, i just follow the flow that fated in my life...everything happened for a reason....i keep that in my mind...so, thats for now..see u then...muchas gracias..


p/s: cuba la eja word LOVE tu betol-betol...sebab ejaan die kan L.O.V.E..baru la membawa maksud yang betol...law eja luv ke,lurve ke,lve ke,ily ke,lov ke,ade maksud ke????huhuhuhuhu....peace no war...=p

3 comments:

hana said...

hidup ni ibarat bermain puzzle..
kene mencuba satu satu baru boleh dapat cantuman yg betol..
kalau tak mencuba mana nak tau kesan nya kan??
kadang-kadang dapat kesan positif dan kadang-kadang juga dpt kesan negatif..
yg penting berani menghadapi risiko untuk setiap keputusan yg di ambil..
hidup ini mmg penuh dgn risiko..semua nya bergantung kepada diri sendiri untuk menjadikan risiko tu hikmah atau pun musibah..gunakan akal fikiran bila membuat keputusan bukan nafsu semata..=D

wani said...

haha..oke..mari kita menuju ke arah beranak pinak. :)

puan anis said...

@hana
betol tu hana...sokong 100%...well,kadang-kadang sokongan daripada sahabat, keluarga dan insan tersayang pon penting dalam mebuat sesuatu keputusan tu....pendapat dorang tu perlu..kan??