.:penyewa:.

Love of Life

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, June 4, 2011

~tayar kehidupan~

Assalamualaikum wbt...

HANA,aku pinjam tagline ko...hahahahaha....hurmmm..hidup ni macam tayar kan???terkadang kite kat atas..terkadang kite kat bawah..terkadang kita bahagia...terkadang derita datang meruntun jiwa...macam tayar jugak la kan,bile da pancit,bile da rosak,mesti la kena tukar baru kan???law still guna tayar yang da rosak tu silap ari bulan,kite yang gol..hehehe..macam manusia jugak...law dia asyik mendatang kan derita, duka, kecewa dalam hidup kite,why must we stayed together kan???kena la cari ganti nye...ye tak??(tapi aku tak payah cari..ade je yang datang mencari..BAJET..hahahaha)..bukan la aku nak suh korang buang dia dari hidup korang sebab dia akan remain as our memories kan...tapi apa salah nye kite mencari sinar bahagia tu..kan???sape yang nak hidup derita??sape yang asyik nak rasa kecewa kan??semua orang nak ase hidup ala-ala fairytale...bahagia and kekal selamanya...am i rite???

kadang-kadang kite sendiri yang salah buat percaturan dalam hidup ni..yela, segala yang baik datang dari Allah,yang buruk tu silap kite sendiri..kadang-kadang Allah bagi kite ruang untuk jumpe orang yang salah sebelum benar-benar temukan kite dengan orang yang tepat...sebab pengalaman itu mendewasakan...bile kite da penah rasa kecewa baru la terasa nikmat bahagia...bile da bersusah payah, baru la terasa nikmat nye senang...baru la kite ni reti nak hargai kasih sayang and baru la terasa besar nye nikmat pengorbanan...macam orang kata.ku sangka panas hingga ke petang, rupanye hujan di tengah hari..tapi kite kena ingat, Allah turunkan hujan untuk bagi kite rasa nikmat indah nye ciptaan pelangi...macam aku penah cakap sebelum ni, everything happened for a reason...macam tu jugak hidup ni...Allah bagi kite macam-macam dugaan supaya kita sedar betapa besar nye rahmat hidup ni...

aku da penah lalui segala macam ragam kehidupan ni...penah rasa bahagia, penah rasa kecewa...ade masam, manis,pahit, masin...macam-macam la...dan semua tu mematangkan aku...aku penah rasa kecewa...yela,bile kite sayang orang tu tapi dia tak hargai kasih sayang kite ni..ape yang korang rasa law benda tu jadi kat korang???kite sayang dia, sanggup tolong dia,but at the end segala pengorbanan and kasih sayang tu dia tak pandang sikit pon...of cos kite rasa kecewa kan???tak kan la rase bahagia lak kan??bile kite mintak dia berubah, tunjukkan yang dia sayang kite but the answer is I CAN'T...i know that people is not easy to change...macam perokok la kan,bukan senang nak berenti merokok..but if their willing is strong enough,benda susah pon jadi senang..ye tak???law betol dia sayang aku,tak de nye susah dia nak tunjuk yang dia sayang..kan????as for me,buat ape lagi aku nak tunggu pada orang yang tak sudi kan??baek aku angkat kaki...law dia sendiri pon da tak penah nak kesah sal aku,tak sanggup nak berkorban sikit pon untuk aku,so jangan penah nak kesah la law aku tinggalkan dia..kan???im a woman and i need a man..not a boy...dan aku berpegang pada frasa kalau da jodoh tak ke mana...da bukan jodoh aku,nak buat macam mana kan???aku redha...

now i have move on in my life...im waiting for a man that willing to treat me as a woman...and penantian aku macam membuahkan hasil..hahahaha...ya, i've found someone that make me feel like im living in a wonderland..each time i think bout him,my heart beat even faster..make me smile when im not in a good mood..willing to do anything just to make me happy..dia menerima aku seadanye...bak kata dia, muka tak penting,yang penting hati..hehehehe...so far, im happy with him..i've been thanking to Allah for make me meet with this person...sangat-sangat bersyukur kerana Allah temukan aku ngan dia..Alhamdulillah..and im thanking to him coz found me...i hope this time gonna be last forever..InsyaAllah...thanx awak sebab hadir dalam hidup saya, mencari dan menemui saya, menceriakan hari-hari saya,berkorban untuk saya, membahagiakan saya, mengasihi dan menyayangi saya,dan mungkin mencintai saya..terima kasih untuk semua tu...you make me feel special each day...terima kasih kerana menjadikan saya pelangi terindah dalam hidup awak..i just hope that it will be last forever..until the last breath of mine..thats my pray...and for you all people,if u read this,i just hope that you are willing to pray for my happiness...macam mana korang nak merasa bahagia,tu jugak yang aku cuba nak rasa..terkadang kite berduka sebelum jumpe sinar bahagia...TAYAR KEHIDUPAN...thanx..

p/s: nak bunga tulip please...=)..bunga ros senang nak cari...macam cinta jugak la..law senang dapat,susah nak hargai...tapi law susah nak dapat,yang tu la kite ingat sampai mati...

2 comments:

hana said...

yeah..
u r rite...
i hope u will happy together wit him..
i always pray for u frend...

puan anis said...

@hanathanx hana...im hoping that u gonna find ur light too..thats my pray..so we can be happy together..ever after..=)