.:penyewa:.

Love of Life

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, June 5, 2011

M.A.A.F

Assalamualaikum..wbt..


skang ni tepat kul 12 tengah malam..bermakna da bertukar tarikh dan hari nye..so, ari ni da 5 June 2011...bufday SAHABAT aku..HANA...so, korang yang baca ni g wish kat die cepat...aku da wish da..hehehehe...tapi nak wish lagi sekali...SANNAH HELWAH HANA...semoga panjang umur and murah rezeki..sentiasa dilindungi dan mendapat rahmat dari Allah...amin...

oppss..lari dari tajuk pulak...semalam,bermakna 4 June 2011 ade awan mendung bertamu kat hati aku..yela kan,macam entry aku before ni...hidup kite bukan selalu gembira je...kadang-kadang datang jugak waktu berduka..cewaahhh...hurmmmm...tak pe lah..lupakan awan mendung tu ye...law turun hujan nanti, tak lama pastu ade la pelangi nye...kan????aku nak tunggu pelangi jew..

ok lah..aku nak bercerita sal perkataan MAAF ni...bak kata si HANA, maaf ni adalah magic words..di mana, tak semua orang mampu nak melafazkan nye...yela, kadang-kadang ade orang tu tak sedar pon yang sebenarnye dia yang bersalah...dah dia tak sedar kan, mesti la dia tak minta maaf..toi tak??kadang-kadang orang tu sedar salah dia, tapi berat sangat mulut tu nak minta maaf...tapi bagi aku, law aku rasa benda tu memang salah aku, aku akan minta maaf...tambah pulak kat orang yang aku sayang kan...tak kesah la family ke,kawan-kawan ke, sape-sape yang aku sayang la..law memang salah aku, aku akan minta maaf...tapi law bukan salah aku, aku wat tak reti je..nama pon bukan salah aku kan??hehehehe

so,marilah kite saling bermaaf-maafan di antara satu sama laen kan???bile kite minta maaf,then orang maafkan, rasa macam hilang satu beban berat yang kite pikul kan??sama jugak law kite maafkan orang...hilang rasa beban tu...hidup pon jadi lebih ceria dan gembira...macam ustazah aku penah pesan, sebelum tidur kite maafkan la setiap orang yang penah buat kite kecik ati ke, terluka ke, kecewa ke, pape jela puncanye...sekurang-kurang nye kite da ringankan beban die...nak tido pon ase tenang je..kan???

so, kat sini aku nak minta maaf la kat sape-sape yang penah aku lukakan ati die,penah kecewakan, penah terkecik kan ati...deep inside my heart, im very sorry..didn't mean to do that..please forgive me...aku pon da maafkan korang semua...mana la taw, kot la aku tidur malam ni tertidur untuk selama nye lak kan???ajal maut jodoh pertemuan semua Allah yang tentukan...so, aku minta maaf sekali lagi...peace yaw people..=)

6 comments:

hana said...

erm..
jgn mintak maaf mase raye je..
huhu

puan anis said...

@hanakan aku mintak maaf dah tu..masa bufday ko lagi..hehehehehe

Rtp Farra Arisha said...

iya, saya maafkan anda. hehe ;))

puan anis said...

@Rtp Farra Arisha
hehehehehe..thanx..=)

SYAFIQAHSALEH said...

hi..jalan sini..happy blogging :)

puan anis said...

@SYAFIQAHSALEH
thanx...hehehe...jalan la selalu..=)